FANDOM

Vénusz tündér
セーラーヴィーナス
Artbookvenus
Biográfia
Nem

Faj

Ember

Hovatartozás

Hold Királyság

Lakóhely

Tokió

Foglalkozás

Diák

Más nevek

Aino Minako, Sailor V

Család

Apa, anya

Kapcsolódó

Holdharcosok, Artemisz

Megalkotás
Szinkronos neve

Vénusz tündér

Első megjelenés

Manga: 7. fejezet
Anime: 33. rész

Színészek

Fukami Rica (anime)
Komatsu Ayaka (PGSM)
Kiss Virág
Molnár Ilona (R film)

Sailor Venus egy kitalált szereplő Naoko Takeuchi Sailor Moon című manga- és animesorozatában. Megelőzve a Sailor Moon többi hősnőjét első szereplése saját sorozata címszereplőjeként volt a Codename: Sailor V című mangában. Saját sorozatában, mely megalapozta a szereplő hátterét, és az azt követő Sailor Moon korai fejezeteiben későbbi nevének rövidített változatát, a Sailor V álnevet viselte.

KaraktereSzerkesztés

A Sailor Moon történetben az ő harcossá ébredése egy évvel történt a többieké előtt, Artemisz, a fehér macska segítségével. Előbb Japánban harcolt a Sötétség Birodalma előcsapatának tekinthető Sötét Ügynökség ellen, majd miután legyőzte az ellenséget, Angliában harcolt az igazságért egy Katarina nevű rendőrnővel és egy Alan nevű fiatalemberrel karöltve. Minako beleszeretett Alan-be, de mikor rájött, hogy ő és Katarina - aki közelebb állt hozzá mint egy nővér - egy pár, inkább hazaköltözött Japánba. (E a tettét megalapozta azon hite is, hogy a szívének kedves két ember meghalt egy robbanásban.)

Uniformisa narancszínű, tengerészkék és sárga. A mangában és a live-action előadásokban, ahol élő szereplők jelenítik meg a hősöket egy láncot visel a dereka, csípője körül, amit időnként fegyvernek is használ. Speciális címei a „Szerelem Harcosa", vagy a „Szerelem és Szépség Harcosa", többek között.

Magányos harcos múltja miatt, az ő identitása kissé komolyabb mint a többi lányé.

KépességeiSzerkesztés

Minako csak akkor képes különleges képességit bevetni a harcok során, ha előtt átváltozik harcossá. Ezt egy különleges eszköz, toll, karkötő, pálca vagy kristály segítségével teheti meg, melyet a levegőbe emel és egy bizonyos mondatot kiált, mely eredetileg a „Venus Power, Make-up!” (Vénusz ereje, változtass át engem!) volt.Ez később, ahogyan újabb és erősebb átváltozási eszközökre és formákra tesz szert „Venus Star Power, Make Up!”-ra, „Venus Planet Power, Make Up!”-ra, és végül „Venus Crystal Power, Make Up!”-ra változik. Minako látványos átváltozásai során az animében a testére fonódó, csillagokból álló szalagok alakítják ki öltözékét. Ezek az átváltozások nem sokban változnak az újabb eszközök és képességek megszerzése ellenére sem, csupán a háttérképekben és ruhájának apró részleteiben történnek módosítások.

Minako átváltozásai a Sailor Moont megelőző Codename: Sailor V mangában hasonlóképpen zajlottak, melyben egy tollat és a „Moon Power Transform!” (Hold ereje, változtass át!) felkiáltás segítségével alakult át. A púderdoboza segítségével pedig álruhát ölthetett. Az élőszereplős televíziós sorozatban Sailor V-ként öltözékét egy szekrényben tartotta, de ennek ellenére, vagy emellett képes volt akár azonnal is átváltozni. Saját mangasorozatában Sailor V-ként több olyan képességgel és támadással is rendelkezett, melyek a Sailor Moonban már nem voltak láthatók. Púderesdobozából energiát merítve volt bevetni „Crescent Beam” (Szerelem félholdja) nevű, sugárnyalábszerű támadását, mely a Sailor Moon animében is látható Minako első valódi megjelenése alkalmával. Ennek a támadásnak a továbbfejlesztett változata a „Crescent Super Beam”, a „Crescent Slender Beam” és a „Venus Power! Ai no Crescent Shower!”, amihez egy hasonló támadás a Sailor Moon animében is látható volt „Crescent Beam Shower” néven.

Minako Sailor Venus képességei a japán és a római mitológián alapulnak, melyek közül az előbbi az arannyal, utóbbi pedig a szerelemmel hozza összefüggésbe a szereplő jelképeként választott Vénusz bolygót. Sailor V-kén ezek a képességek inkább a Holddal voltak összefüggésben. Az egyik támadása, mely mind a manga, az anime és az előszereplős sorozatban látható a „Venus Love-Me Chain” (Szerelem ereje), azzal a különbséggel, hogy a támadás során használt láncot a mangában és az élőszereplős sorozatban a derekán hordja. Eltérően az eredeti műtől és az élőszereplős sorozattól, az animében ennek a láncnak szemei szívalakúak. Legerősebb támadása a „Venus Love and Beauty Shock” (Vénusz szíve).

A mangában a Vénuszkristály a legerősebb mágikus tárgya, ami az ő harcoskristálya, minden erejének és hatalmának forrása, melynek fontosabb szerepe azonban csak az ötödik nagyobb történetben van. Az élőszereplős sorozatban egy tamburinra emlékeztető, „Sailor Star Tambourine” nevű fegyvert is birtokol.