FANDOM

Holdtündér
セーラームーン
Moonprism
Biográfia
Nem

Faj

Ember

Lakóhely

Tokió

Foglalkozás

Holdharcos

Más nevek

Tsukino Usagi

Család

Apa, Anya, Öcs, Jövőbeli gyermek, Jövőbeli férj

Kapcsolódó

Luna

Megalkotás
Szinkronos neve

Holdtündér

Első megjelenés

Manga: 1. fejezet
Anime: 1. rész
PGSM: 1. rész

Színészek

Mitsuishi Kotono
Kae Araki (anime 44-50)
Sawai Miyuu (PGSM)
Csondor Kata
Szabó Luca (R film)

Sailor Moon nem más, mint Tsukino Usagi holdharcos-identitása. Ő a történet főhőse, aki az anime minden epizódjában és a manga minden fejezetében szerepel.

Harcosi formáiSzerkesztés

Eredeti alakja egy kék alapú ruha, mely leginkább matrózblúzra emlékeztet, és egy kék szoknya társul hozzá. Sailor Moon fehér hosszú ujjú kesztyűt hord piros hosszú szárú csizmával, a ruha közepén pedig egy nagyméretű piros masni található. Homlokán egy tiarát hord, melynek közepén egy piros kő található, haját pedig két másik piros kő díszíti. Fülében hold alakú fülbevaló van. A mangaváltozatban a hajában három tollszerű csat is megtalálható.

A harmadik évad során történik külsejében jelentős változás, amikor a Szent Grál segítségével Super Sailor Moon-ná változik, igaz, itt még csak ideiglenesen, később azonban már véglegesen megkapja ezt a külsőt. A ruhája színezete megváltozik: a kék szín erősebb lesz rajta, a szoknya fodrossá válik, és kék-sárga szegélyűvé, a dominánsan fehér alapszínű egyenruhán. A vállakra három áttetsző díszítőelem kerül,a hajában megjelennek a fehér csatok, valamint a tiarájába a kő helyére egy félhold kerül.

Harmadik, és egyben a sorozatban ismert utolsó formája az Eternal Sailor Moon külső. Ez már jelentősen eltér az eddig ismertektől: a matrózblúz alap megmarad, de a masni helyére egy szárnyas-szíves díszítőelem kerül, a jellegzetesen fehér egyenruha fodros szoknyája sárga-piros-fekete színű lesz, csizmája színe fehérre vált, a vállvédők helyére két rózsaszín gömb kerül. Tiara helyett már csak egy sima félhold található a homlokán, a fülbevalója csillagokkal egészül ki, s ami még nagyon fontos: hátul két, angyalszárny formájú elem került a ruhára.

KépességeiSzerkesztés

Sailor Moon átalakulásának többsége ragyogó rózsaszín szalagok kibomlásával jár együtt, amik a brossból áradnak elő és a lány testére varázsolják az egyenruháját. A tollak és a szárnyak szintén kiemelkedően vannak jelen, különösen az Eternal Sailor Moon formába való átalakulásban. Amikor a lány visszaalakul, a szalagok újra megjelennek, ahogy felbomlanak a teste körül és magukkal viszik az uniformist. Ha nem ő maga indította el a visszaváltozást, hanem más késztette erőszakkal megeshet, hogy csak félig megy végbe, a szalagok felbontják ugyan az egyenruhát, de továbbra is a meztelen test körül lebegnek. A sorozat elején még használja a Luna Pen-t, ami képes más emberi formába változtatni a lányt, például felnőtt rocksztárrá, hogy bemehessen egy klubba, ahová egyébként nem engednék be.

ÁtváltozásokSzerkesztés

Super Sailor Moon

MegformálóiSzerkesztés

A japán anime változatban állandó hangja Mitsuishi Kotono volt, aki jellegzetesen magas hangon formálta meg a karaktert. A 44. és 50. rész között egy betegség miatt nem tudta vállalni a szinkronizálást, ezért addig Kae Araki ugrott be helyette, aki később Chibiusa állandó hangja lett. A magyar változat lefordított epizódjaiban Csondor Kata szinkronizálta őt, bár állítása szerint nem nagyon élvezte a munkát, köszönhetően a szinkronstúdió hanyag munkájának és annak, hogy saját bevallása szerint nem szereti az "erőszakos rajzfilmeket".

A musicalekben négy színésznő is alakította Sailor Moon-t: Anza Ooyama, Fumina Hara, Miyuki Kanbe, és Marina Kuyoki. Az élőszereplős sorozatban a karakter megformálója Sawai Miyuu volt.madarska hatlanina

KépekSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki