FANDOM

Jadeite
セーラームーン
240px-C jadeite
Biográfia
Nem

Férfi

Faj

Ember

Hovatartozás

Sötétség Birodalma

Lakóhely

Északi-sark

Foglalkozás

Sitennó

Család

Ismeretlen

Kapcsolódó

Luna

Megalkotás
Szinkronos neve

Jedite

Első megjelenés

Manga: 1. fejezet
Anime: 1. rész
PGSM: 1. rész

Színészek

Masaya Onosaka (anime)
Jun Masuo (PGSM)
Seszták Szabolcs

Jadeite az első a Sötétség Birodalma négy tábornoka közül.

Szerepe a mangábanSzerkesztés

Jadeite eredeti feladata az volt, hogy találja meg az Ezüstkristályt, de később Metalia királynő feltámasztása érdekében ez energiagyűjtésre változott. A három másik tábornokkal meglehetősen keveset érintkezik, egyedül Nephrite látható egy rövid ideig mellette. Sailor Mars gonosz szellemeket elűző ofudája végez vele, holttestét pedig a bosszúszomjas Nephrite viszi magával. A Casablanca emlékek című melléktörténetben Zoisite szintén őt akarja megbosszulni.

Szerepe az animébenSzerkesztés

Jadeite az első generális, aki színre lép. A kora 18 év körül van, és ő a legalacsonyabb rangú. Beryl királynő azt a feladatot adja neki, hogy szerezze meg az emberek energiáját, amivel öntudatra ébreszthetnék a Birodalom sötét urát, Metalia királynőt. Jadeite terveihez mindig használ egy szörnyet, aminek feladata az energia begyűjtése és a harc, ha véletlenül illetlenkedő zavarna bele a terveibe. Ez a szörny embernek vagy más ártalmatlan élőlénynek álcázza magát, hogy így szívja el az energiákat. Jadeite is többféle álruhát használ a történet folyamán, láthatjuk DJ-ként, fitnesszedzőként, de akár hajóskapitányként is. A taktikája, hogy "minél több ember, annál több energia", azonban rendre kudarcot vall. Jadeite végül ultimátumot kap Beryltől: vagy végez a harcosnőkkel, vagy viselje a következményeit: az örök álmot egy jégtömbben az idők végezetéig. Csapdába csalja a holdharcosokat, ám Sailor Mars szelleműző varázsigéje gátat vet próbálkozásainak. Hiába tér vissza azzal a hírrel Beryl elé, hogy látta a harcosokat átváltozni, büntetése az örök álom lesz.

Jadeite múltjáról keveset tudni, bár van rá utalás, hogy régen egy Thetis nevű szörnnyel szorosabb kapcsolatban állt. Egy romantikus hajókiránduláson való akciózás során azonban a szörny életét veszti, ami szörnyű haragra gerjeszti Berylt, hiszen egyik kedvelt lényét vesztette el.

ÉrdekességekSzerkesztés

  • Jadeite a második legfiatalabb generális a maga 18 évével.
  • Jadeite a nevét a jáde kristályról kapta.
  • Az animében karaktere kicsit önző, szexista, és hímsoviniszta.